پروفیل های UPVC

چگونه کیفیت پروفیل های UPVC را بررسی کنیم؟

درب های UPVC در حال حاضر در خانه ها و آپارتمان های شهری رایج است. آنها معمولاً به انواع در و پنجره معمولی مانند چوب و آلومینیوم ترجیح داده می شوند. این عمدتا به این دلیل است که آنها نسبت به سایر گزینه ها مقرون به صرفه تر هستند. بیشتر پروفیل های UPVC برای استحکام بیشتر با فولاد تقویت شده اند. با قفل های موثر، این درب ها و پنجره ها برای استفاده در کاربردهای مسکونی و تجاری ایمن هستند.

این پنجره ها و درب ها نگهداری کمی دارند زیرا یو پی وی سی خورده نمی شود. برای تمیز کردن آن، فقط باید آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. علاوه بر این، مواد UPVC در هوای گرم مانند چوبی که در اثر رطوبت و آب پوسیده می شود، تاب نمی خورد. سفارشی کردن uPVC در پروفیل، شکل ها و تزئینات سطح آسان تر از چوب یا فلز است. علاوه بر این، در رنگ‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید مطابق با ترجیحات طراحی و استایل خود انتخاب کنید. از آنجایی که uPVC یک رسانای حرارتی ضعیف است، از اتلاف انرژی خانه در هوای سرد و آب و هوا جلوگیری می کند. همچنین از ورود گرما در هوای گرم جلوگیری می کند. این باعث می شود که انرژی کارآمدتر از فلز باشد.

گاز آرگون تزریق شده بین شیشه های شیشه نیز باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و از انتقال حرارت بین محیط های داخلی و خارجی جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: درزگیری پنجره دوجداره UPVC

چگونه کیفیت پروفیل uPVC را بررسی کنیم؟

بررسی دقیق کیفیت پروفیل uPVC تضمین می‌کند که پروفیل‌هایی را خریداری می‌کنید که حداکثر استحکام، دوام، سهولت نگهداری و راحتی را ارائه می‌دهد. به طور کلی، پروفیل های پایدار یو پی وی سی حداقل 2.2 میلی متر و حداکثر 3 میلی متر هستند. پروفیل های تقویت شده با فولاد گالوانیزه در برابر خوردگی مقاوم هستند و از این رو دوام بیشتری دارند. آنها در شرایط مرطوب و آب و هوا دوام بیشتری دارند. به علاوه پنجره ها و درها همیشه در معرض آب باران هستند. پروفیل هایی که اجازه می دهد آب باران به بیرون سرازیر شود نیز توصیه می شود.

بررسی کنید که پروفیل های قاب uPVC در برابر ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن مقاوم هستند. پروفیل های درجه بندی شده مقاوم در برابر شعله نیز بادوام هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض آتش از آسیب آتش سوزی جلوگیری می کنند. هنگام خرید، همیشه به سراغ پروفایل های بدون سرب بروید. با توجه به عوارض جانبی سرب برای سلامتی، استفاده از این پروفایل ها سالم تر است.

مقاومت پروفیل uPVC

درب‌ها و پنجره‌های UPVC می‌توانند در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشند و توصیه می‌شود آن‌هایی را انتخاب کنید که دارای آن درجه‌بندی خاص UV هستند. اینها با گذشت زمان تغییر رنگ نمی‌دهند یا رنگ زردی پیدا نمی‌کنند. به یاد داشته باشید که درها همیشه در معرض اشعه خورشید هستند. درهای مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش حاوی حدود 2.5 درصد دی اکسید تیتانیوم در آنها هستند. بنابراین بررسی کنید که این در لیست اجزای مواد ارائه شده برای پنجره و درب ارائه شده است.

در و پنجره های UPVC نیز از شیشه استفاده می شود. شیشه می تواند انواع مختلفی داشته باشد. این لیوان را باید بسته به قیمت و ایمنی آن علاوه بر کارایی آن انتخاب کنید. شیشه شناور شفاف است و در خانه هایی که صاحبان آن می خواهند دید واضحی از بیرون داشته باشند بسیار رایج است. یک گزینه قوی تر، شیشه سخت شده است. علاوه بر قوی بودن، به قطعات کوچک می شکند و بنابراین استفاده از آن نسبت به نوع شناور ایمن تر است. نوع شناور به قطعات تیز می شکند.

بیشتر بخوانید: مزایای پروفیل یو پی وی سی و انواع آن برحسب نوع کاربرد

گزینه مقاوم تر برای درب و پنجره‌ها

یک گزینه حتی مطمئن تر از دو مورد فوق، شیشه لمینت است که دارای رزین بین دو لایه شیشه است. شیشه هنگام شکستن به رزین می چسبد تا ریزش نکند. اینها برای استفاده با کودکان ایمن تر هستند. یک گزینه پوشش شیشه ای حرارتی نیز برای هر کسی که به مصرف انرژی خانه توجه دارد توصیه می شود. آنها از هدر رفتن گرما از خانه ها جلوگیری می کنند زیرا پوشش رسانای حرارت ضعیفی است.

انواع دیگر پنجره ها شامل انواع دوجداره است. که از دو ورقه تشکیل که بین آنها یک گاز بی اثر پر می شود. همچنین می‌توانید با نصب پنجره‌های دوجداره یا سه جداره، صدای خانه را بهبود بخشید. علاوه بر جنبه های کیفی فوق، اطمینان حاصل کنید که پروفیل های قاب uPVC دارای ساختار قوی هستند. اطمینان حاصل کنید که رنگ ها و پوشش ها به راحتی جدا نمی شوند. یکی را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد و طراحی و سبک خانه شما را تحسین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *