مزایای پروفیل یو پی وی سی

مزایای پروفیل یو پی وی سی و انواع آن برحسب نوع کاربرد

در یک تقسیم‌بندی می‌توان پروفیل‌های یو پی وی سی را برحسب نوع کاربرد آنها تقسیم نمود. از جمله انواع پروفیل‌های و مزایای پروفیل یو پی وی سی ، شامل موارد زیر است:

پروفیل یو پی وی سی درب وپنجره

این نوع پروفیل، شناخته شده‌ترین و رایج ترین نوع پروفیل یو پی وی سی است. همان‌گونه که از نام آن مشخص است، کاربرد این نوع از پروفیل در صنعت درب و پنجره است. این پروفیل‌ها به دو صورت پروفیل سه محفظه‌ای و پروفیل چهار‌ محفظه‌ای ساخته و به بازار عرضه می‌گردند.

پروفیل یو پی وی سی صنعتی

عمدتا، کاربرد اصلی این نوع از پروفیل‌های یو پی وی سی، در نمای ساختمان‌ها است.

پروفیل یو پی وی سی ضد آب

این نوع پروفیل یو پی وی سی به منظور حفاظت در برابر رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا این پروفیل‌ها، در مکان‌هایی از جمله استخرها و … کاربرد دارند.

پانل دوجداره

پروفیل پنل یو پی وی سی از دیگر پروفیل های پرکاربرد که در دیوارهای پوششی و … کاربرد دارد. پروفیل‌های پانل، مانند سایر پروفیل‌ها شامل حفراتی هستند که موجب عایق شدن مناطق مورد نظر می‌شود.

پروفیل پوشش سقف و پروفیل UPVC پوشش پارکینگ

این پروفیل ها  پوششی، که در سقف‌های کاذب و سایبان‌های پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است، امروزه پانل‌ها علاوه بر موارد ذکر شده، به عنوان پروفیل در و پنجره نیز کاربرد دارند .نوع جدیدی از پروفیل یو پی وی سی نیز وجود دارد که با نام پانل دکوراتیو ارائه میگردد. پانل‌های دکوراتیو به صورت آماده‌ جهت دکوراتیو با شیشه‌‌های پرس شده در بازار موجود هستند. این پانل‌ها، به منظور استفاده‌ در مستر، حمام، درب‌های ورودی و سرویس تولید و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مزایای پروفیل یو پی وی سی

این پروفیل ها سبک و انعطاف پذیر هستند، مزایای پروفیل یو پی وی سی بسیار زیاد است. که باعث شده نسبت به سایر پروفیل‌ها ترجیح داده شوند. پروفیل‌های یو پی ‌وی ‌سی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و خوردگی دارند.  همچنین دارای نصب آسان و جایگذاری سریع هستند.

وزن سبک، عایق بودن در برابر حرارت، قابلیت شست وشو، تنوع در رنگ از دیگر ویژگی های این نوع پروفیل‌ها می‌باشد. در  ادامه دیگر مزایای استفاده از این پروفیل‌ها را بررسی خواهیم نمود:

  • پروفیل‌های یو پی وی سی ضد زنگ بوده  و می‌توان از آنها در قسمت‌هایی همچون درب‌ها مانند درب اتاق خواب یا سرویس‌ها در ساختمان بهره برد.
  • پروفیل‌های یو پی وی سی علاوه بر عایق حرارت، عایق صوت و الکتریسته نیز هستند.
  • تنوع در شکل ظاهری همچون رنگ و … سبب استفاده گسترده از این محصولات گردیده است.
  • ظرافت و زیبایی، امنیت بالا و غیرقابل اشتعال بودن پروفیل‌های یوپی وی سی از مزایای دیگر استفاده از آنها است.
  • در صورت استفاده از انها در پنجره‌ها، امکان نصب توری و حفاظ وجود دارد.
  • پروفیل‌های یو پی وی سی قابلیت بازیافت دارند. امروزه اهمیت حفاظت از محیط زیست بر هیچکس پوشیده نیست.
  • پروفیل‌های یو پی وی سی نسبت به سایر پروفیل‌ها دارای قیمت مناسب‌تری هستند و در نتیجه صرفه اقتصادی بالایی نیز دارند.
  • پانل‌های یو پی وی سی از ورود قطرات آب باران و همچنین گرد وغبار به محیط داخل جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید : پروفیل UPVC کاربردها و ویژگی‌های آن

  • این پروفیل‌ها به دلیل سازگاری بالا برای هر یک از شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب هستند.
  •  محافظت در برابر اشعه  UVاز ویژگی‌های مطلوب این نوع از پروفیل‌ها می‌باشد.
  • طراحی انعطاف پذیر و نظافت آسان از نقاط قوت پروفیل‌های یو پی وی سی می‌باشد.
  • مقاومت بالای پروفیل‌های یو پی وی سی در برابر خوردگی و پوسیدگی  از دلایل مهم توسعه کاربرد آن ها در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشد.
  • در صورت استفاده از پروفیل‌های یو پی وی سی در پنجره­‌های ساختمان، قابلیت نصب شیشه های یک تا چند جداره در ان ها وجود دارد.
  • پروفیل‌های یو پی وی سی به سرویس های مکر نیاز نخواهند داشت. بدیهی است استفاده از آنها موجب صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد شد.
  • از مزایای مهم استفاده از پروفیل‌های یو پی وی سی در پنجره‌های ساختمان‌ها این است که در صورت فرسودگی و کهنگی، قابلیت بازسازی و تعمیر خواهند داشت.

این ویژگی‌ها و مزایا باعث شده استفاده گسترده از پروفیل‌های یو پی وی سی و افزایش کاربرد آنها در صنعت ساختمان شده است. استفاده از این پروفیل‌ها در تولید درب و پنجره رایج می باشد. با توجه به ویژگی‌ها و نقاط مثبتی که برای این دسته از پروفیل‌ها برشمرده شد، امروزه آن‌ها بهترین گزینه برای استفاده در ساختمان‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *