بخار شیشه دوجداره

تمیز کردن لک و بخار شیشه دوجداره

برخی اوقات بروز لکه و بخار گرفتگی روی شیشه مشاهده می‌شود. که این مسئله می تواند تا حد بسیار زیادی ناراحت کننده باشد.  یکی از مشکلات بسیاری که افراد با آن درگیر هستند بخار بین شیشه دوجداره است. این موضوع در فصلهای سرما به علت برودت هوا در خارج از خانه و گرما در داخل باعث این پدیده می‌شود. شیشه های دو جداره به علت اینکه پلمپ مانند هستند امکان تمیز کردن آن بسیار دشوار خواهد بود اما روشهایی برای این موضوع وجود دارد :

  • اگر کمی دقت کنید میفهمید که لکه در داخل شیشه است یا در بیرون شیشه اگر در بیرون باشد که به راحتی تمیز می‌شود ولی اگر در داخل شیشه باشد باید شیشه حتما تعویض شود. زیرا شیشه دو جداره غیر قابل تمیز کردن است.
  • با دارای گارانتی است بهتر است با تولید کننده یا فروشنده خود در مورد آن مشورت کنید آنها ممکن است راهکارهایی مناسبتر که نیاز به تعویض نباشد اراپه نمایند.

علت بخار شیشه دوجداره

یکی از دلایلی که ممکن است شیشه بخار کند اشکال در دستگاه CNC است که شیشه را دچار مشکل کند و بعد از مدتی از نصب دچار بخار و لک گرفتگی شود. یا ممکنن است در حمل و نقل یا هنگام نصب یا برخورد اجسام مختلف شکستگی های ریزی به وجود آید مهمترین دلایل بخار شدن شیشه دو جداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نشت گار

در هنگام پر کردن ممکن است نشتی گازی یا حتی در سیستم پر کننده اختلالی ایجاد شود که میتواند و یا درز یا ترک های بسیار ریزی نیز به وجود آید که به صورت تدریجی از فضاهای بین شیشه خارج شود و باعث بخار شیشه به مرور زمان شود.

خرابی شیشه

خرابی یا ترک‌هایی در شیشه دوجداره ممکن است وجود داشته باشد که به ورود رطوبت از محیط خارجی و به شکل تدریجی تشکیل بخار و مه بین شیشه‌ها منجر شود.

تغییرات شرایط آب و هوا

شرایط و تغییرات آبو هوایی ممکن است باعث افزایش یا کاهش فشار گاز داخلی شیشه شود که باعث بخار گرفتگی و یا لک به مرور زمان در بین پنجره های دو جداره شود.

علت بخار کردن شیشه دوجداره

چگونه بخار شیشه دوجداره را تمیز کنیم

تمیز کردن بخار شیشه دوجداره تقریبا غیر ممکن است. اما ممکن است این روش ها جوابگوی نیاز شما باشد البته حتما باید با تولیدکننده یا شرکتی که شیشه را از آن خریداری کرده اید باید تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : درب دوجداره مناسب برای حمام و دستشویی و سرویس بهداشتی

سوراخ کردن پنجره

این یک راه حل قطعی نیست اما برای بسیاری از شیشه های دو جداره این روشی اسن که اعمال میکنند. ابتدا شیشه را جدا کرده و محل تزریق گار را سوراخ می‌کنند. سپس پنجره را در معرض نور خورشید قرار میدهند تا بخار کامل از بین برود. سپس با عایق بسیار قوی و مناسب محل سوراخ را دوباره مسدود می‌کنند. در نظر داشته باشید که پنجره بخار گرفته و سوراخ شده به هیچ عنوان نمی تواند عایق مناسبی برای حرارت به شمار رود.

ماده خشک کن شیشه سیلیکاژل یا سیلیکوژن

این روش باید با مهارت خاصی صورت پذیرد و نیاز به تجربه و دانش دارد. در این روش هم سوراخی ایجاد شده و ماده خشک کن را وارد شیشه دوجداره می‌کنند. این کار نیز باید افراد متخصص آن انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *